Minä olen pitänyt yhteyttä taiteilijaan. Hän ei ole ollut ahkerasti yhteydessä minuun. Tänään sain hänet kiinni tekstiviestillä.

Pääsimme vasta tänään tekemään yhdessä koodia sivustoon. 30.11. kävimme Keravan taidemuseossa kysymässä sen edustajan mielipidettä siitä, mitä sivuston käyttäjät haluavat nähdä sivustolla. Näitä lisätietoja minä olen kysynyt sähköpostitse taiteilijalta. Tähän mennessä en ole saanut vastausta. Olemmekin tehneet sivustoa ilman näitä tietoja. Ehkä voimme lisätä nämä tiedot sivustolle myöhemmin, jos ne saadaan.

Tärkeintä sivuston tekemisessä on saada kaikki tiedot kokoon aikaisessa vaiheessa, jotrta niitä ei tarvitse kysellä jälkikäteen.

Mitä uutta olen oppinut projektissa

  • Olen kerrannut HTML:ää ja CSS:ää.
  • Tänään huomasin, että Dreamweaverissä voi joihinkin merkintöihin lisätä viitteen tiedostoon hakemalla sen ohjelman toiminnolla.
  • Yhteydenpitoa asiakkaaseen.

Tulevaisuudessa ehkä voin tehdä www-sivuja työssäni. Voin alkaa harrastaa www-sivujen tekemistä nyt kun osaan jonkin verran. Nyt kannattaa panostaa HTML5:n opiskeluun, kun se on uutta.

Minulle vielä epäselvää on HTML:ssä div-elementtien saaminen rinnakkain. Se on kyllä onnistunut, mutta en vielä ymmärrä täysin, miten se tapahtuu. Floatilla CSS:ssä on jotakin tekemistä sen kanssa.

Jannen opetuksessa pidin siitä, että hän kävi läpi suuren määrän eri asioita HTML- ja CSS-koodissa. Se mistä en pitänyt, oli että hän ei antanut varsinaisesti koodin käyttötapaa vaan meidän piti hakea se itse netistä. Kuulemma sillä tavalla asiat oppii paremmin, mutta joidenkin harjoitusten tekemisessä ehdin hermostua kun en tiennyt, miten koodia pitäisi kirjoittaa.